همشهری آنلاین: مستند «هنر و قرآن» با هدف معرفی زیبایی‌های قرآن در قالب هنرهایی همچون ادبیات، موسیقی، مینیاتور، فرش و قالیبافی تولید شده و قرار است روی آنتن شبکه سحر سیما قرار گیرد.

مستند قرآن

به گزارش فارس؛‌ «بابک هادی‌پور» تهیه‌کننده و کارگردان مستند «هنر و قرآن» اظهار داشت: قرآن سراسر زیبایی است اما متأسفانه ما از بسیاری از زیبایی‌های این کتاب الهی غافل هستیم بنابراین بهتر است برای بیان این شگفتی‌ها از زبان هنر که زبان رسا و زیبایی است استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی هنری با قرآن عجین می‌شود ماندگارتر خواهد بود به اهداف تولید مستند «هنر و قرآن» اشاره کرد و افزود: برای معرفی زیبایی‌های قرآن باید از تمامی ابزارها به ویژه هنر که اثرگذاری بسیاری بر مخاطب دارد استفاده کرد به همین جهت ما با تولید مستند «هنر و قرآن» سعی داریم فعالیت‌ها و زیبایی‌های قرآنی را در قالب هنر به مردم نشان دهیم.

هادی‌پور با اشاره به اینکه مستند «هنر و قرآن» در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای تولید شده است، خاطر نشان کرد: این مستند قرار است پس از ترجمه به زبان انگلیسی از شبکه سحر پخش شود. وی با بیان اینکه این مستند شامل 13 موضوع هنری مرتبط با قرآن است، گفت: در مستند «هنر و قرآن» هنرهایی همچون خطاطی، نگارگری، ادبیات، موسیقی، مینیاتور، فرش و قالیبافی، منبت، معرق و خوشنویسی با قرآن عجین شده است که برای تهیه این مستند با اساتید و کارشناسانی از استان‌های همدان، اصفهان، تهران، قم و مشهد به گفت‌وگو نشستیم و از نظرات آنها در قالب‌های مختلف بهره گرفتیم. به گزارش فارس، تهیه مستند «هنر و قرآن» 6 ماه طول کشیده و قرار است از شبکه سحر با زیرنویس انگلیسی پخش شود.

کد خبر 284233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha